WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Sunday, July 4, 2010

MAHASISWA KEMPEN,MENDESAK PIHAK UNIVERSITI MELAKSANAKAN KAMPUS SEJAHTERA



Unisel Bestari Jaya ,1 Julai 2010,(Jumaat) 2.00 pm :- Seramai 1000 mahasiswa telah turun bersama –sama mengadakan kempen bagi mendesak pihak UNISEL dalam melaksanakan Kampus Sejahtera. Wakil aktivis mahasiswa telah diminta mengulas mengenai kempen tersebut,beliau mengatakan ianya

“sebagai permulaan kempen bagi mendesak pihak pentadbiran UNIVERSITI melaksanakan Kampus Sejahtera diperingkat kampus,seterusnya akan bergerak ke peringkat Negeri dan juga seterusnya ke peringkat Nasional & Global bagi menggerakkan kempen “Kampus Sejahtera”.




Juga memberi kenyataan bahawa “Mahasiswa disemua Kampus adalah bersih dari tuduhan sarang Jemaah Islamiyyah (JI)” serta mahasiswa juga kecewa terhadap tuduhan sesetengah pihak yang diberikan terhadap beberapa pemimpin dan ulama’ yang dikaitkan dengan Jamaah Islamiyyah .Mahasiswa boleh berfikir mana baik dan mana buruk ,ini kerana mahasiswa merupakan golongan yang terpelajar dan merupakan aset Negara yang bernilai.

Mahasiswa UNiSEL juga menuntut agar suara mahasiswa didengari dan dijadikan sebagai salah satu penilai dan pengkritik kepada sesuatu undang-undang yang dilaksanakan samaada diperingkat kampus dan juga diperingkat nasional.




Kempen tersebut telah berarak bermula dari Masjid Unisel dengan menghantar memorandum kepada Pengarah Pusat Islam iaitu Tn Hj Mokhtar yang menyatakan pendirian sebagai mahasiswa yang menginginkan Kampus Sejahtera.Memorandum itu telah disambut baik oleh Pengarah Pusat Islam dan telah menandatangani di kain rentang sambil melaungkan Takbir, bagi menghantar bersama-sama dengan memorandum tersebut kepada Timb,Naib Canselor UNISEL Prof. Madya Zainal Abidin Bin Kidam oleh Presiden Persatuan Islam di dalam UNiSel iaitu Persatuan i Rakan (Saudara Shardiansha Bin Shamsuddin).



Kempen tersebut berarak bermula dari perkarangan masjid sambil mengibarkan sepanduk dan poster seterusnya berjalan mengelilingi UNISEL.antaranya tertera Kampus Sejahtera ,Unisel Sejahtera ,Islam Bukan Pengganas ,Mahasiswa Prihatin ,Coca Cola meant “No Muhammad,No Makkah”=Penghinaan Kepada Islam ,Persekitaran Sejahtera,KedamaianUntuk Semua ,”Selamatkan Gaza,Boyscott Israel,Boycott Israel =Hanya ini mampu kita buat,Mahasiswa Sejahtera,Tolak Apco,Mahasiswa Kami Bukan Pengganas , No Couple = Sejahtera.
Kempen tersebut akan berakhir sehingga akhir malam ini dengan mendapat tandatangan kesemua mahasiswa UNISEL bagi menyatakan sokongan terhadap “Kampus Sejahtera”.Jangkaan tandatangan yang terkumpul dari pihak Persatuan i Rakan adalah sebanyak lima ribu orang mahasiswa UNISEL sehinggalah akhir malam ini.


Antara isi memorandum tersebut adalah :

Peringkat Kampus

1)Suasana kampus yang SEJAHTERA
2)Aktiviti kampus yg SEJAHTERA
3) Tata pemakaian yang SEJAHTERA
4) Pentadbiran dan sistem pengurusan yang SEJAHTERA
5) Peraturan, undang-undang dan keselamatan yang SEJAHTERA
6) Pembelajaran dan pengajaran yang SEJAHTERA
7) Te)mpat makan dan rekreasi yang SEJAHTERA
8) Kolej kediaman yang SEJAHTERA
9) Kakitangan dan mahasiswa kampus yang SEJAHTERA


Peringkat Nasional dan Global

1)Kearah keamanan dan keSEJAHTERAan yang sejagat
2) Negara yang SEJAHTERA tanpa kompromi dengan mana-mana musuh
3) MENYATAKAN penolakan sepenuhnya kewujudan negara haram yang menyalahi undang-undang antarabangsa
4) Kepimpinan yang SEJAHTERA
5) Masyarakat yang SEJAHTERA
6) Kesihatan yang SEJAHTERA
7) Kebajikan yang SEJAHTERA


Penulis Merupakan aktivis Mahasiswa UNISEL

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails