WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Friday, May 28, 2010

AMK dilihat tiada hala tuju

AMK dilihat tiada hala tuju
Salhan K Ahmad
Mei 28, 10
7:35pm
Ucapan dasar ketua AMK Shamsul Iskandar Mat Akin ditanggap dari sisi skeptis oleh para perwakilan dalam sesi perbahasan.

Ada di kalangan perwakilan yang berpandangan, ucapan Shamsul pagi ini lebih menjurus kepada serangan ke atas parti lawan.

Sedangkan AMK dilihat tidak mempunyai hala tuju khusus dalam tindakan untuk memperkukuhkan parti itu, kata wakil Batu Kawan, Ong Chin Wen.

"Tapi apakah hala tuju AMK kita dalam melatih, menghasilkan dan mewujudkan sistem pengkaderan sistematik dan berkualiti," kata ADUN Bukit Tengah itu lagi.

Wakil Padang Rengas, Meor Ahmad Ishara Ishak pula menyentuh mengenai gembar-gembur di media mengenai keutuhan Pakatan Rakyat dalam berdepan dengan isu wakilnya yang keluar parti.

"Orang di pedalaman yang tidak ada rujukan media alternatif mungkin percaya (laporan media arus perdana).

"Namun adakah dengan menyapu ke bawah karpet menunjukkan ini hanya perkara enteng.

"Ada kejadian ini telah dihidu sejak awal, tetapi mengapa tidak ada tindakan lebih proktif untuk menghalang kejadian tersebut," katanya.

Wakil Gombak, Jafrien Mohamad pula mempertikaikan mengapa terdapat golongan masyarakat tidak mengetahui mengenai pendekatan dan bantuan yang disalurkan oleh kerajaan negeri Selangor.

"Dalam Selangor maklumat ini tidak sampai kepada masyarakat. (Jadi) siapa yang salah? Wakil rakyat Selangor? Perhubungan Selangor atau kerajaan Selangor sendiri?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails