WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Wednesday, August 4, 2010

Apa Agenda Ibrahim Ali Dedah Hubungan KJ dan Janda Maya Karin

Pendedahan Ibrahim Ali dalam facebooknya terhadap hubungan KJ dan Maya Karin, walaupun cerita hubungan itu tidak sehebat berita Ariel dan Luna Maya, namun ia tetap menarik perhatian umum kerana KJ merupakan menantu mantan PM Tun Abdullah Badawi.

Dalam banyak hal, satu tabik hormat harus diberikan kepada Presiden Perkasa kerana beliau “ada telur” dan berani berhadapan dengan apa sahaja kemungkinan.

Kejantanan pemimpin veteran Kelantan itu diserlahkan dengan kenyataan bahawa,
 “Ini adalah Page rasmi saya, sebarang masalah, aduan dan komen akan diberikan perhatian yang sewajarnya”. Rujuk Ibrahim Ali kepaa facebook beliau menjadi nama Ibrahuim Ali sebagai nama yang “Gedebe”.

Keberanian Ibrahim bersemuka secara online harus dipuji walaupun ada pembaca yang menulis, 
“saya sayangkan katak, tapi saya tak sayangkan kamu, inikan pula perjuangan kamu.. kah kah kah”. Terdapatkah pemimpin lain yang berani berbuat demikian?Ada tapi takut untuk membuka laluan komen dan menerima komen-komen seperti,” Lompat si katak lompat..lompatlah tinggi tinggi..cepatlah berahim cepat, cepat korek liang sendiri…..”

Saya tidak percaya pendedahan ini ada kaitan dengan hubungan baik Ibrahim bersama Mahathir atas sebab-sebab tertentu. Walau pun ada kalangan pembaca 
facebook yang menyifatkan beliau sebagai manusia yang berada di dalam dunianya sendiri dan menjadi kuda tunggangan Mahathir, namun beliau menyifatkan forum yang mengenemukan antara beliau dan KJ telah berhasil membentuk kecermerlangan diri beliau sendiri.
“Syabas dan tahniah pada diri sendiri” tulis Ibrahim Ali lagi.
Ibrahim Ali yang begitu marah terhadap komen Mallot dan menganggapnya keji kerana melabelkan beliau sebagai buta english, menulis bahawa pendedahan hubungan KJ dan Maya Karin yang bakal menutup popularity cerita Ariel dan Luna Maya adalah berniat baik semata-mata.

Sambil menyelar Mallot, Ibrahim Ali menulis
 “mungkin dia lupa selidik siapa saya sebenarnya. Dont talk shit la mallot.. kamus oxford adalah teman setia saya.” Kenyataan Ibrahim itu disanggah pembaca Hishamuddin B. Mohammed sambil menulis, “Mr katak, lu rebus & minum je kamus oxford tu... Lompat si katak lompat...”

Ibrahim Ali yang bertanyakan, berapa ramai yang sayangkan beliau dan menerima pakai perjuangan murni beliau di facebook beliau memberi amaran bahawa,
 “Perkasa bukan racist, perkasa cuma pertahankan ketuanan melayu, kan ada perbezaan di situ. kalau tak faham tak payah la nak berdebat dengan saya dan mana-mana ahli perkasa.”
“Sebenarnya niat saya membongkar hubungan maya karin dan KJ adalah berniat baik semata2, jangan salah faham. kalau suka katakan suka, boleh tambah yang no 2, bung mokhtar ada jawapannya. Ha.. ha..” tulis Ibrahim Ali lagi
gambar dari facebook Rasmi Ibrahim Ali

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails