WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Wednesday, October 6, 2010

Tengku Razaligh Hamzah gorka umno, kan?

Apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin sebut nama Ku Li sebagai calon DUN Galas Gua Musang Kelantan dalam pilihanraya kecil bakal diadakan nanti, maka pelbagai andaian telah dibuat oleh kepimpinan PAS Malaysia.

Musyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Menteri besar Kelantan berkata itu merendahkan kedudukan Ku Li. Bendahari PAS Dr. Hatta Ramli turut berkata ini menghina Ku Li. Datuk Mustafa Ali setiausaha Agung Pas berkata Ku Li tak akan menerima tawaran itu.

Inilah andaian terhadap Ku Li yang dikata berbaik semula dengan PAS setelah kerajaan pusat menafikan royalti minyak 5 peratus kepada Kelantan.

Bagi saya - saya tak percaya dengan orang umno sampai bila bila, kerana mereka tidak pernah hitung soal halal dan haram. Usah untuk bertanding dalam mana mana pilihanraya umum dan kecil. Mereka boleh buat apa sahaja asalkan memperolehi apa yang mereka mahu.

Apa lagi untuk merampas kembali DUN galas yang dimenangi oleh PAS dalam musim pilihanraya umum ke 12 lepas.

Soal hina dan soal rendah kedudukan bukan jadi hitungan bagi orang umno. Lebih lebih lagi Ku Li telah menamakan dirinya sebagai gorka umno sejak kembali semula kedalam Umno.

Bayangkan seorang gorka. Kan taraf gorka terlalu rendah berbanding dengan gelaran lain. Orang melayu mengenali gorka sebagai penjual batu permata. Itulah gaya hidup seorang gorka di mata orang melayu.

Walaupun Ku Li belum memberi sebarang jawapan kerana masih berada di London, tetapi hakikatnya dia akan menerima apa sahaja saranan yang dibuat oleh umno demi mencapai kemenangan dalam pilihanraya kecil DUN Galas nanti.

Apalah sangat bertanding di DUN berbanding kebanyakan orang umno tak kira halal haram, termasuk mengamalkan rasuah dan makan riba yang menjadi kelaziman kalangan orang umno.Itulah perangai orang umno yang telah lama diajar buat duit dan khayal dengan dunia judi.

Bukan setakat itu sahaja malahan kerajaan yang memerintah Malaysia mengajar rakyat hidup penuh khayalan melalui menghalalkan judi. Mengapa tidak? Siang beli nombor ekor dan toto satu ringgit dan malamnya khayal dapat RM 3,000. 

Apalah sangat bertanding DUN Galas, sedangkan perkara yang lebih buruk boleh dilakukan untuk mencapai matlamat yang diharap harapkan. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails