WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Saturday, June 26, 2010

Sapa-sapa lagi kalangan yang lagi 60 ulama tu?



Semalam, sah 40 orang ulama' muda yang dikatakan berkelulusan Phd dalam bidang agama serah borang masuk Umno kepada Presiden Umno sendiri.

Dalam 40 orang tu media cuma sebut 2 nama. Yang pertama ketua kumpulan tu, Dr. Fadlan Mohd Othman, pensyarah Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia.

Sorang lagi yang agak terkenal, Fathul Bari Mat Jahya, anak kepada bekas Mufti Perlis yang sikit terkenal pasai dia ni pun macam Dr. Asri pernah kena tahan pasai berceramah di Selangor tanpa tauliah.

Apa cerita yang lagi 60 orang tu, yang katanya termasuk bekas mufti Perlis sebelum ni, Dr. Asri Zainul Abidin dan mufti Perlis sekarang, Dr. Juanda Jaya.

Kalau kira ikut cara pilihanraya, Umno mungkin menang tipis, bergantung kepada peratus keluar mengundi. Kalau yang keluar mengundi tu kurang sikit dari 80% maknanya Umno menang tipis tapi kalau keluar mengundi lebih 80% maknanya Umno kalah tipis.

Berapa jumlah pada aku kurang penting, yang lebih penting sapa-sapa lagi dari kalangan 60 orang tu. Aku harap, unit saraf dan penyelidikan PAS dah dapat senarai nama-nama depa. Aku harap unit gerak saraf dah ada perancangan untuk yang 60 orang tu.

Maksud aku, tak payah la buat kerja sampai depa masuk PAS, cukup sekadar kalau depa boleh jati 'tentera kita' tanpa depa sedar.

Ataupun, aku baru terfikir. Mungkinkah kontroversi nama Dr. Asri dan Dr. Juanda yang dikaitkan dengan "Pengganas JI" tu sebahagian dari kerja unit gerak saraf dan penyelidikan PAS. Kalau betui depa yang buat, depa memang layak dapat 'tabik spring.'  

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails