WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Thursday, June 24, 2010

Trick UMNO-BN Menjijikkan !!!


"Sesuatu yang tidak pernah berlaku sebelum ini dalam kalangan pemimpin UMNO telah mula berlaku. Tidak kiralah sama ada hal itu wujud secara tersurat mahupun tersirat. Perubahan ini berlaku disebabkan oleh asakan para pemimpin Pakatan Rakyat yang bertali arus terhadap pelbagai kecurangan yang dilakukan oleh UMNO-BN. Asakan tersebut menyebabkan mereka tertampan ke dinding dan tidak berdaya mematahkan hujah Pakatan. Harus diingat bahawa selama ini UMNO-BN mengecap pemimpin pembangkang hanya tahu membangkang tetapi tidak pandai membina.

UMNO-BN perlu sedar bahawa suasana dan masa telah berubah. Dahulu hanya PAS yang berjaya membentuk kerajaan negeri. Kini DAP dan PKR turut mendapat pengalaman berharga sebagai kerajaan negeri. Sehubungan itu, UMNO-BN tidak boleh lagi main sorok-sorok dalam hal-hal pentadbiran dan pemerintahan serta perlu sentiasa bersedia menghadapi persaingan dalam pelbagai stail dengan Pakatan Rakyat. Oleh sebab itu, rakyat dapat memperhatikan gelagat UMNO-BN menangkis setiap kritikan yang dihamburkan oleh Pakatan terhadap mereka dan sebaliknya. Kewujudan fenomena ini sepatutnya mematangkan semua pendokong politik di negara kita. Adakah hal itu berlaku?

Jika dilihat telatah Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO yang korup itu, kita akan mendapati pemikirannya jauh ke belakang walaupun dia lulusan Oxford. Ketika bercakap tentang situasi semasa di Malaysia dia menyebut persepsi negatif pembangkang terhadap pentadbiran negara menyebabkan proses "brain drain" terus berlaku. Kenyataan ini menunjukkan Khairy mengiktiraf kehebatan Pakatan Rakyat. Pakatan bukan sahaja berjaya mempengaruhi golongan profesional dan bijak pandai negara berhijrah ke negara lain malahan juga menghalang golongan itu yang berada di luar negara supaya tidak kembali untuk berkhidmat di negara sendiri.

Jika ditinjau dari sudut yang lain pula, kenyataan Khairy itu membuka pekung di dada kerajaan. Penghijrahan golongan tersebut ke negara lain tidak dapat dihalang kerana Kerajaan UMNO-BN gagal menguruskan ekonomi negara dengan baik dan tidak mampu menggariskan syarat-syarat perkhidmatan yang memikat mereka untuk kekal di tempat sendiri.

Akhir-akhir ini ancaman pengganas disekalikan pula dengan gerakan Wahabi dicelah-celah riuh rendah 100 ulama nak masuk UMNO, termasuk Dr. Asri. Ancaman JI belum dibuktikan dengan kukuh, tiba-tiba nama Presiden PAS dan Dr. Asri pula timbul dalam dakwaan yang dibuat, tentunya tanpa usul periksa. Orang ramai tertanya-tanya apakah muslihat UMNO-BN selain daripada mengalih perhatian rakyat terhadap isu-isu tertentu? Ada orang mula mengagak, "Inilah kejutan yang dimaksudkan Najib apabila bercakap tentang tarikh PRU Ke-13." Tangkap dulu pemimpin-pemimpin Islam dan hentam habis-habisan parti Islam supaya orang Melayu menyokong penuh UMNO. Jika inilah yang bermain-main dalam kepala UMNO, alangkah jijiknya!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails