WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Monday, June 28, 2010

UMNO Buat Lawak Bodoh

Riuh rendah UMNO berkokok ke seluruh negara mengatakan 100 orang ulama akan menjadi ahli mereka. Alih-alih hanya 40 orang yang muncul bersama Najib. Rakyat ingat kesemua 40 orang itulah ulama muda yang masuk UMNO. Rupa-rupanya sebahagian besar daripada mereka bukan nak masuk UMNO tetapi terperangkap dalam majlis itu kerana kebetulannya masa itu juga mereka nak jumpa Najib untuk selesaikan hal yang bersangkutan dengan tuduhan terlibat dengan JI. Kesempatan itu digunakan oleh UMNO untuk melancarkan propaganda mereka.

Pandai sungguh UMNO buat lawak bodoh. Akhirnya orang tahu juga. UMNO tidak pernah serius dengan hal-hal keagamaan. Pasal ulama pun nak buat lawak. Entah berapa orang yang masuk kita pun tak tau. Yang masuk tu pulak bukannya hebat pun. Member satu fakulti pun tak kenal apatah lagi rakyat. Macam ini pun UMNO sanggup dan tak rasa malu nak buat. 

Siang-siang lagi mereka telah diberi kata dua supaya tidak buat yang bukan-bukan. UMNO tetap akan kata politik suku, agama suku. Anak mantan mufti pun hanya kata dia nak berdakwah dari dalam UMNO, tak lebih dari itu. Maka jangan haraplah UMNO akan berubah. Dia pegawai kerajaan. Mana boleh aktif dalam politik. Jadi ahli biasa bolehlah. Ahli biasa boleh buat apa. Melukut di tepi gantang. UMNO hanya menang sorak dalam hal ini. Mereka tetap juga tolak Islam walau banyak mana pun ulama masuk ke kem mereka.

Mungkin dia kejar benda lain. Oleh sebab dia UMNO, mudahlah dapat profesor madya dan kemudian profesor bila ada title doktor nanti. Apabila ada isu berkaitan agama, wartawan utusan dan berita harian akan cari dia untuk buat komen. RTM, TV3, dan lain-lain pun akan cari dia untuk diwawancara. Itulah peluang untuk jadi popular macam artis. Pendeknya akal mereka walaupun belajar tinggi-tinggi!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails