WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Friday, June 11, 2010

Perwakilan Kelantan selar blogger separuh masak



KOTA BHARU, 10 Jun - Perwakilan Pemuda PAS Kelantan, Ahmad Fadli Shaari menyelar kelompok blogger yang sering menghentam dan memaki hamun para ulamak dan kepimpinan PAS dengan bahasa dan fakta yang tidak benar.

Mutakhir ini kata Fadli, Pemuda PAS perlu menyedari bahawa adanya 'blogger separuh matang' yang semakin berani dan bertindak untuk merosakan imej kepimpinan PAS serta ulama.

Sedangkan kata Fadli, pimpinan ini terutamanya pimpinan PAS di Kelantan melalui detik sukar bagi mempertahankan pemerintahan di Kelantan pada tahun 2004 apabila PAS hanya memerintah dengan satu kerusi sahaja.

Dengan kekuatan kepimpinan, akhirnya PAS di Kelantan berjaya memastikan Umno 'terpaku' dengan kekalahan besar parti lawan itu pada tahun 2008, katanya.

'Bagi saya kita selaku pemuda PAS perlu mempertahankan kepimpinan kita.Hormati pimpinan yang berkorban yang selamatkan PAS," katanya ketika membahaskan Ucaptama Ketua Pemuda PAS sempena Muktamar Dewan Pemuda PAS ke-51 di KTC dekat sini 10 Jun lalu.

Beliau menasihatkan Pemuda PAs agar tidak mudah termakan dengan apa yang dilaporkan dalam media blogger separuh mentah ini yang mana hanya mahu memberi imej negatif kepada pimpinan PAS.

"Kita kena beradap dalam tegur pimpinan.Blogger ini melabel kepimpinan kita dengan perkataan yang tidak baik, kata pimpinan PAS dan ulamak kepala lutut.Pada saat ulama dan pimpinan ini dihentam, dimana pemuda PAS?," katanya yang juga Ketua Penerangan Pemuda PAS dan Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan.

Justeru kata Fadli, Pemuda PAS Kelantan mencadangkan dan menggesa Pemuda PAS seluruhnya berikrar agar pemuda menjadi benteng dan galang ganti untuk mempertahankan kepimpinan ini.

"Alang alang berjuang islam biar sampai capai kemenangan atau mati syahid," ujarnya sambil disambut laungan takbir oleh perwakilan Pemuda PAS.

Sementara itu, dalam perbahasan yang sama, Fadli juga mengingatkan agar kepimpinan pemuda memastikan gerakan PAS akan terus menjadi gerakan politik Islam.

Pemuda kelantan juga mahu seluruh ahli Pemuda PAS menjayakan misi memastikan bilangan pengundi muda dan baru mendaftar dan menyokong PAS, katanya.

Beliau menyokong saranan dalam ucapan Perasmian oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat agar pemuda, muslimat dan ulama sedia menjadi kerajaan menanti dengan slogan "sepakat melangkah ke Putrajaya".

Beliau juga mengingatkan agar Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasrudin Hassan menjana imej agar boleh diterima dan didekati oleh masyarakat pelbagai latar belakang termasuk bukan Islam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails