WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Wednesday, June 16, 2010

Jangan terpedaya dengan JI di Malaysia


"Kepada mereka yang ingin membantu rakyat Palestin jangan terpengaruh dengan usaha untuk menerapkan doktrin keganasan di Malaysia. Jika ingin bantu rakyat Palestin dan umat Islam seluruh dunia, libatkan diri sepenuhnya dengan NGO bantuan kemanusiaan. Pihak musuh sedang mempengaruhi jiwa anak muda dengan memasukkan doktrin keganasan atas nama jihad.

 

Doa adalah senjata yang paling ampuh. Tingkatkan iman dan amal kita semua. Perbanyakkan sumbangan melalui NGO yang membantu rakyat Palestin.
Apa yang dikatakan oleh Ketua Polis Negara itu , ada logiknya. 
********************************
 KUALA LUMPUR 14 Jun – Kumpulan militan, Jemaah Islamiah (JI) warga asing kini dikesan aktif cuba menghidupkan kembali perjuangan mereka dengan merekrut golongan remaja di negara ini termasuk pelajar institusi pengajian tinggi (IPT).http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0615&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm  
Jemaah Islamiyah (JI), the Southeast Asian Islamist group, was founded in 1992, and it is said to be linked to al Qaeda and to the US-trained Indonesian security services.
(JI ialah kumpulan Islam di Asia Tenggara, ditubuhkan pada tahun 1992, dan dikaitkan dengan al Qaeda dan dikaitkan juga dengan pasukan keselamatan yang dilatih US)
 
One of the founding members of JI was Indonesian government agent Fauzi Hasbi.
(Salah seorang pengasas JI ialah agen kerajaan Indonesia, Fauzi Hasbi)
 
From 1991 to 2000 Hambali lived in the village of Sungei Manggis, close to Kuala Lumpur, in Malaysia.
(Dari 1991 ke 200, Hambali tinggal di kampung Sungei Manggis dekat Kuala Lumpur)
 
Hambali is believed to have worked for the CIA in Afghanistan.
(Hambali dipercayai bekerja dengan CIA di Afghanistan)
 
Living very near to Hambali, in Sungei Manggis, was Fauzi Hasbi, an agent of the Indonesian security services, who, reportedly, work closely with the CIA.
(Fauzi Hasbi tinggal berhampiran Hambali di Sungei Manggis)
 
Indonesia's intelligence services are said to work closely with the CIA.
(Dikatakan perkhidmatan perisikan Indonesia bekerja rapat dengan CIA) 
Allegedly it uses double agents and patsies in acts of terrorism.
(Dakwaah mengatakan mereka menggunakan agen talam dua muka dan penyokong yang naif untuk tujuan keganasan)
 
Bashir said the Bali Bomb attack was a conspiracy between "America, Australia and the Jews" and the three convicted bombers - Amrozi, Imam Samudra and Ali Ghufron - had been framed.
(Bashir mengatakan serangan bom Bali ialah konspirasi antara Amerika, Australia dan Yahudi dan Amrozi, Imam Samudra dan Ali Ghufron telah diperangkap)
 
******************************
Tragedi 31 Mei bakar semangat jihad
 
Malah Pensyarah Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu bangga kerana suaminya, terpilih menjadi Salahuddin Al Ayyubi 'kecil' untuk membebaskan Palestin, bumi suci umat Islam daripada cengkaman jahat Israel.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails