WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Sunday, June 13, 2010

Muktamar PAS ke-56:Merealisasikan impian "PAS For All"

Muktamar PAS ke-56:Merealisasikan impian "PAS For All"
Posted on Saturday, June 12 @ 11:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

ArtikelOleh: cucupakkasim

"

Keputusan Haji Hadi mengumumkan yang orang bukan islam akan dibenarkan menjadi calun dengan menggunakan tiket PAS telah disambut oleh gurkah-gurkah politik di'port' dengan berbagai-bagai reaksi. Ada yang pro, dan ada yang kontra.

Yang pro okey laa ... setuju sangat-sangat untuk merealisasikan impian sepertimana yang diinginkan iaitu 'PAS for all'.

Tetapi kepada yang kontra pula gurkah-gurkah ini sudah mula mempersoalkan keikhlasannya dalam perkara ini kerana PAS belum bersedia untuk mengubah dasar perlembagaan mereka berhubung dengan kemasukan ahli-ahli bukan islam ini ke dalam PAS.

Gurkah-gurkah ini berpendapat yang keputusan Hadi itu merupakan tiket untuk membuktikan yang parti PAS sedang mencari kesesuaian politik dengan bangsa lain kerana bukan islam ini hanya akan dibenarkan menjadi calun PAS tetapi cuma menggunakan lambang bulan mereka, sepertimana Ibrahim Ali dari Pasir Mas.

Untuk ahli-ahli PAS dan pengundi-pengundi, keputusan ini disambut baik sebab buat masa sekarang banyak rakyat-rakyat dari kaum india dan cina ini sedang meluat dan tak boleh pandang kerajaan BN, tetapi untuk jangka panjang?

Gurkah-gurkah politik ini juga tak berapa yakin dengan keputusan yang dibuat sebab kemasukan sokongan dari kaum-kaum india dan cina ini sebenarnya masih lagi baru dan tambahan pula gurkah-gurkah politik di'port' sebenarnya tidak begitu yakin kerana ilham untuk meletakan calun bukan islam ini datangnya daripada mereka yang tidak pernah menjangka yang senario politik Malaysia akan jadi kalut macam sekarang ini.

dollah yankee -
Motto tu dah memang cantik..."PAS For All"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails