WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Wednesday, June 16, 2010

Recall :soalan untuk Aduka Teruna

"Assalamualaikum,

Sehingga kini AT masih membisu untuk menjawab soalan yang pernah aku lontarkan kepadanya.Oleh itu bagi tujuan recall dan rujukan kepada team PAS reform, aku pastekan kembali soalan tersebut yang aku cetuskan hasil dari penulisan melayu bangang dan presepsi Agamanya.


Oleh ning
"assalamualaikum..
Berikut diajukan soalan kepada aduka teruna dan kepada mod UMA serta sesiapa jua yang selama ini kelihatan teruja dengan gaya dan isi menulisan aduka teruna;
rujukan seperti dibawah


http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=9869
 

ADUKA TERUNA ada 4 soalan untuk kamu:
1- apa makna  jumud?
2- apa beza antara pandang alam islam dan pandang alam aristotle        dan plato?
3-apa dia faktor X ?
4- apa makna carahidup islam?



mungkin bukan PAS yang menjadi beberapa parti tetapi aduka teruna yang tidak menerima teguran tetapi hebat menegur akan menjadi beberapa parti. macamlah hebat sangat ilmunya untuk menegur MB perak.

barangkali aduka teruna ini terpengaruh dengan faktor genetik kerana tidak dapat membezakan siapa jumud sebenarnya dan tidak dapat memahami hadis nabi secara ilmunya.dan terkadang menggunakan istilah seolah dia faham semuanya dan buat teori seolah dia saja yang pandai dan ahli PAS  jumud.

apapun rasanya sampai masanya ana nyatakan terima kasih kepada aduka teruna, kami tak perlu pandangan kamu dan kami sedar sesedar sedarnya betapa ahli pas yang sejuta itu jauh lebih kecil berbanding yang tidak jadi ahli dan kami bergaul dengan mereka.pada yang mahukan carahidup islam insya allah mereka menerima kebenaran yang PAS perjuangkan. jadi tak perlu kamu mengingatkan kami siapa TGNA . kami dah pergi sebegini jauh dan kami sedar akan segala halangan dan rintangan dihadapan dan kami sering berhadapan dengan orang seperti kamu aduka teruna secara live( bukan sekadar tulisan di sini macam kamu).kamu sering gagal dalam teori dan tulisan kamu membezakan antara melayu dan islam, kamu menyatakan tidak pasti dengan tarbiyah orang PAS, oleh itu biar ana nyatakan bahawa tarbiyah PAS ialah tarbiyah islam sebagai carahidup sepertimana diajarkan oleh para ulamak terdahulu dan disampaikan oleh ustaz ustaz yang mahir ilmunya bukan orang seperti kamu yang banyak menggunakan kepala sendiri dan terpengaruh dengan keilmuan barat.

kenalkah kamu siapa ustaz azhar idrus, ustaz budak, ustaz kamaruzaman abdullah, ustaz shaari long dan ramai lagi ustaz yang ketika mengajar merujuk kepada kitab kitab muktabar dan tidak terikut dengan pertimbangan akal mereka? kamu sering menggunakan istilah maki hamun untuk menunjukkan jumudnya ahli PAS,tetapi kamu sendiri tidak faham apa makna maki hamun. kamu nyata terpengaruh dengan pihak yang menjaja perkataan maki hamun dan sering cuba menyamakan ahli PAS dengan mereka.dan ternyata kamu gagal memahami satu peruntukan keharusan menggunakan kata kata kasar serta mengumpat dalam perkara perkara kemungkaran dan kezaliman.

ternyata tarbiyah kamu bukan tarbiyah islam sebagai carahidup walaupun kamu menyatakan tidak pasti dengan tarbiyah ahli PAS tetapi kamu sendiri ditarbiyahkan oleh orentalis dan mahu semua ahli PAS jadi macam kamu "tertabiyah" dengan cara orentalis.kamu juga gagal menghayati sejarah dalam teori dan tulisan kamu serta gagal memasukkan roh sebenar islam dalam teori kamu. apapun ana tunggu jawaban kamu kepada 4 soalan ana diatas untuk menetukan  samaada kamu layak atau tidak mengkritik PAS.

HARAP DAPAT JAWAPAN YANG BERNAS DAN PENUH ISI DARI ADUKA TERUNA ATAU YANG SEWAKTUNYA."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails