WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Wednesday, July 14, 2010

Eceh..Eceh.. Muhyiddin nak temu Tok Guru konon! 3 Benda Misteri La

Muhyiddin Yassin  tiba-tiba membuat kenyataan semalam kononnya UMNO hendak bertemu dengan PAS untuk 'BEKERJASAMA' semula demi kepentingan Islam. Fakta bahawa PAS lebih sanggup kehilangan Perak dari bersekongkol dengan UMNO tidak difahami kepala otaknya. 

Di sini disertakan 3 benda misteri yang jika disebut kepada ahli UMNO bawahan yang sibuk menjaja isu perpaduan, akan membuatkan ahli UMNO tersebut tertunduk malu alah:
UMNO sedia bertemu PAS untuk jalin kerjasama: Muhyiddin

2010/07/13
BERITA HARIAN: KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata UMNO sedia berbincang dengan PAS sama ada secara rasmi atau tidak untuk menjalin kerjasama demi perpaduan Melayu seperti disaran beberapa pihak.

Sambil menyambut baik saranan itu, Timbalan Perdana Menteri berkata, usaha menjalin kerjasama antara kedua-dua parti Islam itu bukan satu perkara baru kerana ia pernah disuarakan sebelum ini tetapi tidak dapat dilaksanakan.
 "Soal perpaduan antara Melayu sama Melayu bukanlah satu perkara tidak baik, lebih-lebih lagi dalam situasi pada masa kini yang memerlukan bentuk kerjasama yang lebih konkrit terhadap isu termasuk ekonomi, kebudayaan dan institusi beraja serta mewujudkan perpaduan untuk membantu membangunkan ummah dan negara," katanya selepas merasmikan pembukaan Kejohanan Sukan Sekolah-Sekolah ASEAN 2010 di sini, hari ini."
Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden Umno, berkata terpulang kepada kepimpinan PAS sama ada bersetuju menjalinkan kerjasama itu atau sebaliknya.

Semalam, akhbar memetik ahli Panel Pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Lokman Nor Adam sebagai berkata, bahawa hasrat menjadikan Malaysia sebuah negara yang mengamalkan dasar Islam akan menjadi kenyataan sekiranya PAS dan UMNO bersatu. - Bernama "".
3 BENDA MISTERI BESAR:-
1.  MENGAPA TAK JUMPA?
Muhyiddin ni saja nak buat gimik murahan saja, nak lagakan ahli Pakatan. Kalau benar Muhyiddin dan UMNO ikhlas, KENAPA TAK TERUS JUMPA SAJA?
 Macam LEE KUAN YEW hari tuh. Takyah gimik-gimik, terus dia jumpa Tok Guru tanya macam mana PAS akan memerintah Malaysia apabila PAS menang PRU nanti. Direct terus jumpa.
Kalau Muhyiddin dan Najib arahkan driver mereka ke rumah Tok Guru, dan berhenti aniaya Kelantan dengan memulangkan royalti minyak, takkan Tok Guru tak bukak pintu kot? Kalau Muhyiddin dan Najib datang dengan bawak kertas kerja cara-cara nak memperkasa Melayu Kelantan, Terengganu malah seluruh rakyat Malaysia, dan minta Pakatan tolong beri kerjasama , tentulah Pakatan sudi.
Lim Guan Eng sendiri berulangkali menggesa agar UMNO memberi kerjasama kepada kerajaan negeri-negeri dan berhenti menganiayai Pakatan. Dan jangan ambil pendekatan konfrontasi. Tapi UMNO enggan malah takbur dan sombong.
Gimik aje semua ni. Anwar Ibrahim tu, saya pandang dari sudut mana pun takde langsung muka benggali atau muka Nepal. Memang muka Melayu. Malah member lama dengan ahli dan kepimpinan UMNO. Malah Melayu. TETAPI , UMNO belasah dan buli betul-betul Anwar. Tok Guru dan ustaz-ustaz pun dibuli teruk oleh UMNO. Jadi usah bergimik la Muhyiddin!
2. Kenapa PAS saja??
Kalau betul keutamaan UMNO ialah perpaduan, mengapa mesti hanya Melayu? Kata nak sangat 1Malaysia. Tiba-tiba sisihkan DAP, Cina dan India pulak? Psiko sungguh. Tukar la slogan tu jadfi 1Melayu. Bengapp betul la.
3.  Pemikir tidak bijak!
Ahli panel pemikir tu kata Islam hanya boleh terlaksana sekiranya PAS dan UMNO bersatu. Inilah contoh kejahilannya. Kalau nak laksana Islam, UMNO tak perlukan PAS pun kerana UMNO MEMANG KERAJAAN PUSAT. Bentang sajalah kertas kerja dan perancangan melaksanakan shariah kepada umat Islam, secara berperingkat selepas pendidikan dan penerangan. Kalau UMNO nak buat, tak perlu PAS pun.
Masalahnya UMNO memang anti-shariah Islam. DAP yang rata-rata ahlinya kafir tu pun lebih reti Islam dari UMNO. Tapi, bila ada DAP baca Quran, ahli UMNO sampai buat laporan polis! Begitulah bencinya UMNO dekat orang yang baca Quran. Entah-entah, Teoh yang jatuh dari tingkat 14 tu pasal dia ada baca Al-fatihah kot..
Apa-apa pun, taubatlah UMNO. Pintu taubat masih terbuka. Hidup hanya sementara.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails