WALK FOR JUSTICE

WALK FOR JUSTICE


Tuesday, July 13, 2010

KUBUR DI ATAS KUBAH MASJID NABI

This was a miracle happened around 90 years ago narrated by Sheikh Al-Zubaidi.
A person tried to demolish the Dome of Prophet Mohammad (PBUH) Masjad Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra).However, when some one climbed over the dome to start the demolition, a sudden Lightning struck him and the climber died at the spot and no one was able to remove his body from the top of the dome!!!
It was also said that a pious man from Madina heard a voice in his dream that no one can take out the dead body from the Dome and that he should be buried their as a warning and a lesson for those who may think of attempting to demolish it in future!!!
Finally, they decided to bury the man right there on the dome and to cover his body with a green box so it wont be visible to p people.

Allahu Alam if its true or not

Terjemahan.... Ini adalah sebuah keajaiban terjadi sekitar 90 tahun lalu diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang mencuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW-- kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW. Namun, ketika sang pelaku mencuba memanjat kubah tersebut untuk memulai menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menghentamnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di atas kubah. Anehnya tidak ada seorang pun yang mampu menghilangkan tubuhnya dari atas kubah tersebut!

Ia juga mengatakan bahawa seorang yang solleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahawa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahawa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!

Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.
Allahu alam jika benar atau tidak

2 comments:

  1. salam..ana pun baru mendengar cerita ni dari mulut seorang ustaz..walaubagaimanapun terima kasih atas prkongsian..

    ReplyDelete
  2. salam, ini adalah kisah palsu yg tiada dalil bersandar padanya.

    wajarkah seorang soleh itu berdalilkan mimpi yg mengatakan tinggalkan je mayat tu kt situ. adakah ini yg rasulullah ajar?

    knp 90 tahun kemudian baru org nk dengar citer ni?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails